Adres:

Skontaktuj się ze mną!

mgr Fizjoterapeuta NDT-Bobath
Michał Kościuczuk

Opóźnienie Rozwoju Ruchowego - ma różne przyczyny, takie jak: wcześniactwo, ciąża mnoga, choroby matki, czynniki genetyczne, zaburzenia metaboliczne. W wyniku tych przyczyn może dojść do uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego. Opóźnienie to może być manualne, a także dotyczące całego ciała. Nieprawidłowa mała i duża motoryka, brak precyzji i celowości ruchu, trudności z planowaniem kolejności motorycznej, słaba koordynacja ruchowa ciała, niższe lub podwyższone napięcie mięśniowe, brak stabilizacji poszczególnych odcinków schematów ciała, co wpływa także na nieestetyczny chód. Dzieci te są wolne, szybciej się męczą ze względu na słabą wydolność, trudniej im nadążyć za rówieśnikami podczas gier i zabaw. Opóźnienie rozwoju ruchowego może się zmniejszyć w ciągu kilku lat, ale może być także obecne do czasu, gdy dziecko osiągnie wiek dojrzały. Zależne jest to od poziomu i zakresu opóźnienia ruchowego w jakim pozostaje, ale także od wpływu otoczenia. Dziecko takie wymaga odpowiednich ćwiczeń oraz ciągłej motywacji, by jak najszybciej weszło w odpowiednią samodzielność ruchową.

Wyróżnić można dwie grupy:

• niezręczność ruchową całego ciała
  • niezręczność manualną

Dlaczego warto skorzystać z rehabilitacji ?

Powodów jest naprawdę wiele. Rehabilitacja może być potrzebna w przypadku choroby, przebytych urazów i rekonwalescencji.
W takich przypadkach wsparcie fizjoterapeuty pozwoli szybciej wrócić do zdrowia.

Moimi atutami są indywidualne podejście do pacjenta oraz wiedza i doświadczenie, dzięki którym masz pewność, że twój problem zostanie odpowiednio zdiagnozowany.
Odzyskaj sprawność i zacznij żyć pełnią życia!